Drumul Expres Brăila – Galați a ajuns la 50% execuție. UMB a asfaltat primii 300 de metri, dar finalizarea lucrărilor depinde de lucările la viaductul mamut de 1,7 kilometri

Drumul Expres Brăila – Galați (11 km) a ajuns la un stadiu fizic de 50%, iar la conexiunea cu drumul de acces spre Podul de la Brăila UMB a așternut primii 300 de metri de asfalt, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Însă deschiderea circulației pe Drumul Expres este condiționată de finalizarea lucrărilor la viaductul mamut de 1,7 kilometri peste Siret și calea ferată unde lucrările de-abia au început.

„Primii 300 metri de asfalt au fost așternuți astăzi pe Drumul Expres Galați – Brăila. Antreprenorul român, care a ajuns la un stadiu fizic de 50% al lucrărilor, a început turnarea covorului asfaltic în zona girației de la km 1+524 (conexiune cu drumul de legătură de la Podul Brăila). Potrivit contractului circulația pe Drumul Expres Brăila-Galați trebuie deschisă la sfârșitul lunii aprilie a anului viitor”, a spus Grindeanu.

La rândul său, șeful Companiei de Drumuri (CNAIR) Cristian Pistol a subliniat că UMB trebuie să termine lucrările peste un an.

„Lucrările, care au demarat la începutul anului 2022, au ajuns deja la un stadiu fizic de 50%. Contractul în valoare de 371,41 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin POIM) trebuie finalizat în prima parte a anului 2024. Constructorul român mai efectuează în această perioadă:

– lucrări la drum, între km 4+200-5+100, partea dreapta: strat superior fundație;
– deviere rețele electrice 20kV km 9+600;
– deviere/protejare rețea transport gaze naturale km 9+640;
-execuție piloți forați viaduct mal drept km 10+350-km 10+500”, a afirmat Cristian Pistol.
Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):

– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)

– podul peste râul Siret (307,75 ml)

– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)

– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

sursa-Economedia.ro

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*