Uzina Ford va fi legată direct de drumul expres Craiova – Piteşti

Uzina Ford din Bănie va avea legătură directă cu Drumul Expres (DEx12) Craiova – Piteşti, tronsonul I. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA caută un proiectant care să elaboreze studiul de fezabilitate (SF) al drumului de legătură, la pachet cu proiectul tehnic de execuţie, detaliile de execuţie şi asistenţa tehnică pe parcursul lucrărilor şi în perioada de garanţie a acestora.

Procedura de achiziţie a acestor servicii a fost lansată în data de 16 iunie în sistemul electronic şi are ca termen limită de primire a ofertelor 25 iulie. CNAIR vrea drumul care să lege DN6 (zona Ford) de tronsonul I al DEx12 în maxim trei ani de la stabilirea proiectantului, stabilind termene clare pentru fiecare etapă.

Astfel, studiul de fezabilitate, inclusiv documentaţii pentru avize, obţinere avize şi acorduri, trebuie să fie gata în trei luni, în timp ce proiectul tehnic, cu tot cu detaliile de execuţie, are două luni termen de elaborare. În fine, asistenţa tehnică asigurată de proiectant pe perioada de execuţie a lucrărilor a fost estimată la 24 de luni, ceea ce înseamnă că aceasta ar fi şi durata construirii drumului. În anunţul de participare la licitaţie este însă specificat că întocmirea proiectului tehnic va demara numai după aprobarea prin Hotărâre de Guvern a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii. Adică, nu faci proiectul până nu se aprobă suma necesară execuţiei, rezultată din SF. Traseul preconizat al drumului de legătură va traversa teritoriul administrativ al comunelor doljene Malu Mare, Pielești, Cârcea şi Ghercești.

Uzina Ford va fi legată direct de drumul expres Craiova – Piteşti. Ce are de făcut proiectantul

Valoarea totală estimată a contractului de proiectare este de 1.260.504 lei, fără TVA. Adică 1,5 milioane de euro cu TVA (300.000 de euro). Firma de proiectare va avea însă mult de lucru. CNAIR cere studiu de trafic, studiu de traseu, studiu hidrologic și hidraulic detaliat, studii geotehnice detaliate, studii topografice detaliate, studiu arheologic preliminar (diagnosticul arheologic), conectarea rețelei locale de drumuri, investigații de teren complete, identificarea suprafețelor de teren afectate, inclusiv de lucrările de relocare/protecție a utilităților publice și furnizarea de planuri detaliate și informații privind proprietarii. Şi asta nu e tot. Compania mai vrea şi o analiză cost-beneficiu și analiza multicriterială, obținerea avizelor și acordurilor necesare, actualizarea studiilor de impact asupra mediului, chiar şi proiect tehnic la nivel de detalii de execuție pentru relocarea utilităților.

Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate – preţ“, dar CNAIR nu va ţine foarte mult cont de componenta financiară. Preţul reprezintă doar 40% din ofertă, în rest contând componenta tehnică (prezentarea graficului de realizare a studiului geotehnic, corelarea acestuia cu resursele tehnico-materiale adecvate de care dispune ofertantul) – 28 % şi experienţa personalului – 32%. Aici intră experienţa coordonatorului de proiect, a inginerului proiectant pentru lucrări de drumuri şi a inginerului proiectant pentru lucrări de poduri. Banii pentru serviciile solicitate de CNAIR sunt de la UE, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Tronsonul I al drumului expres, în întârziere

Drumul trebuie să se lege de tronsonul I al DEx12 Craiova – Piteşti, care pleacă din Centura de Nord a Craiovei (Gherceşti) şi ţine până la limita cu judeţul Olt. Este vorba de cei 17 km la care lucrează firma italiană Tirrena Scavi, constructorul fiind însă în mare întârziere.

Uzina Ford va fi legată direct de drumul expres Craiova - Piteşti
CNAIR caută proiectant care să elaboreze studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru un drum de legătură între fabrica Ford şi tronsonul I al DEx12 Craiova – Piteşti. Lucrările la acest prim tronson al drumului expres sunt în mare întârziere.

Asta în timp ce tronsonul I al lotului II al drumului expres (centura de ocolire a Balşului) a fost inaugurat din aprilie, în scurt timp urmând să fie dat circulaţiei şi tronsonul II al acestui lot (varianta de ocolire a municipiului Slatina). Lotul II are o lungime de aproape 38 km, însă aici constructorul român UMB s-a mişcat foarte repede. UMB lucrează și pe lotul III (31,7 km) și lotul IV (31,8 km) al DEx12 Craiova – Piteşti, lucrările urmând să fie gata în 2023.

„SURSA-GAZETA DE SUD”

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*