
Cumplită lovitură pentru guvernul Bolojan chiar la început de drum. Omul în jurul căruia s-a învîrtit tot programul de reformă, de „reducere a deficitului bugetar”, cum l-a denumit Nicușor Dan, s-a îndoit și s-a topit ca o lumînare subțire. S-a prelins ca o lacrimă falsă. Cel care a ținut în loc formarea guvernului aproape o lună cu promisul său program de măsuri se dovedește a fi fost doar un papițoi economic de-al tranziției, un actoraș modest și guraliv, patetic și găunos. El este cît este și poate ce poate, snopul său de firme fiind expresia anvergurii și învîrtelilor sale. Problema nu sunt neapărat acestea. Ca ale lui au mai fost mii și mii de trade și impex-uri din care au mai supraviețuit destul de puține. Problema vine din faptul că un asemenea personaj lipsit de anvergură și expertiză este ridicat la un asemenea nivel și pus să croiască proiecte pentru economia românească. Are dreptate poetul Ion Vieru cînd zice că:
„În fruntea unui domeniu vital pentru redresarea administrației publice, a fost plasat un personaj fără biografie instituțională, fără autoritate profesională, fără legitimitate publică. Nimic din trecutul său nu justifică prezentul, iar prezentul său compromite iremediabil orice pretenție de reformă.Anastasiu nu a reformat nimic, nu a gestionat nimic, nu a înfruntat niciodată sistemul pe care pretinde acum că-l va schimba. Este un produs pur al unor algoritmi politici inavuabili, introdus într-o funcție-cheie nu pentru ce știe să facă, ci pentru că a fost „ales” de cine trebuie. Este, în fond, un caz inventat. Și tocmai această inventare a legitimității îl face periculos”.
Chiar nu știa nimeni că operațiunile celor 20 de firme ale lui Dragoș Anastasiu sunt pasibile de a fi considerate evaziune fiscală şi spălare de bani? Acestea sunt neprescrise pînă în ziua de azi, dar și necercetate, deşi toate activitățile seamănă a grup infracțional organizat. Care au fost legăturile lui Anastasiu cu Nicu Gheară și cu Virgil Ardelean? Ce rol au jucat firmele de transport european ale acestui dandy economic pe traseele cu Spania și Germania?
Erau „performanțele” lui și ale acestor firme atît de solide încît să fie ridicat la rangul de strateg economic pentru România? De unde și pînă unde un ins fără sclipiri și cocoșat de semne de întrebare, înecat în afaceri mediocre este promovat la Cotroceni și la Guvern? A fost ales din greșeală sau desemnat de unul dintre serviciile noastre secrete?
Privat chemat cum şi de ce? Trimis de un serviciu? Român sau de un guvern străin? Cum a putut avea certificat ORNISS un om cu două cetățenii? Cum a fost ales să conceapă restructurări de companii și majorări de taxe un asemenea personaj găunos? Ba mai plînge lîngă drapel și își îngaimă scuzele cu sigla Guvernului României alături!
Plînge țara după el sau el își bolmojește scuzele în numele statului în ideea că ne face o concesie că spală putina?
Nu mă pot feri să formulez o concluzie. Președinția cu Nicușor Dan și guvernul cu Ilie Bolojan s-au constituit cu improvizații cumplite în conturarea echipelor care îi înconjoară. Cîrpeala cu asemenea „specialiști” a rezultat din negocieri și din criza de oameni de valoare în jurul lor. Nici serviciile secrete n-au alții mai buni. Lipsiți de experiență la nivel înalt, cei doi și-au imaginat că se pot baza pe oricine în exercitarea puterii.
Ceea ce începe să fie de-a dreptul cumplit!
Fii primul care comentează